IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Goodnight

Publicerad 2009-08-23 23:08:02 i Ida,

Ååååååååååååh jag är ledig imorgon. Gudars skymning vad skönt. Min mamma brukar säga så ibland, -gudars skymning alltså, det är sött. :)

Igåååår var jag och Elin på Coldplay. Obeskrivligt bra. HELT SJUUUUUKT! Men fint. Ville gråta. Men jag orkade inte. Så jag skrattade och var glad istället.

Idag har jag arbetat extremt länge och det var för att vara ärlig extremt tråkigt. Men man kan i alla fall äta hur mycket daimglass man vill. Vilket kanske inte heller är så bra när jag tänker efter såhär i efterhand, men det är gott för stunden. Speciellt eftersom att jag och Pao har kommit på hur man äter daimglass på det godaste sättet. Man sparar alla små daimkulor, sen så äter man dom samtidigt. MMMMM.
-Ja, vi har pratat om att köpa vanliga daimkulor på Ica utan glass, men det mister liksom sin tjusning på något vis.

Andra roliga saker som jag och Pao brukar ha för oss på jobbet är olika rollspel. När vi diskar brukar vi låtsas att jag är Paos tyska man och hon min thailändska fru som följt med mig hem till Tyskland. Det hela börjar med att hon knappt kan engelska och pratar thai-engelska. Efter det brukar vi avancera och gå vidare till tyska med thailändsk brytning.

Detta kanske låter som en aningens hemsk lek, men dock är det väldigt underhållande när Pao ska försöka sig på dessa typer av språk och kombinationer. Och för att klargöra det hela så är det inte alls något snuskigt inblandat i det här, utan oftast brukar det sluta med att vi diskuterar hur man säger "jag älskar disk" på tyska. När min thailändska fru är i färd med att diska så brukar hon nämligen kalla all smutsig disk för "dich", - "Ich liebe dich!". Dock säger hon det alltid med en viss tvekan..
Det kan ju liksom inte vara "Ich liebe dich", det är ju "jag älskar DIG".. Har vi tänkt..

Då brukar jag föreslå på grov tysk brytning att vi kan kalla det för "dichmachiene".

"Ich liebe dichmachiene".
Eller, om ni kan tänka er denna extremt goda kombination av två språk uttalat av Pao som går in för allt hon kan i rollen..
- Ich liebe dichmachiiiieeeeeneeee!

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2009-08-25 09:06:31

Låter som om ni har rätt kul på jobbet ändå! Alltid roligt spexa på andra språk. Speciellt tyska är ju väldigt tacksamt o även ganska lätt...

Måste erkänna min totala okunnighet betr bandet Coldplay. Men gick in o tittade på Youtube. Jättebra. Lite U2-känsla? Förstår att konserten var härlig o stämningen fin. Var den på Stadion eller Globen?

Snart ses vi. För det gör vi väl den 6 sept?

Puss Farmor

Postat av: kajsa

Publicerad 2009-08-29 12:15:37

haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela