IDA

It's my soul honey that's up at eighty

The future is mine

Publicerad 2009-04-14 14:02:38 i Ida,

Mihihi.
Idag så har det åter igen varit dags för skola. Men jag sörjer inte. Däremot sörjer jag att vi snart tar studenten. Anna hade gjort ett litet kollage med bilder på sin blogg, och då blev jag med ens lite tårögd. Det är trotsallt inte så lång tid kvar alls nu.
Och jag ser framför mig hur jag kommer stå där på studenten, full och varm och glad, och sedan få "forever young" spelad för mig. Denna låt har vi, så kallade DT,(dream team) bestämt att vi ska ha på flaket enda sen i ettan då vi lite vilt fantiserade om denna dag och spelade låten i omklädningsrummet.
Och NU! Nu är denna dag snart här. Känns faktiskt ganska obegripligt.

Förresten så har jag kommit på att jag har blivit tårögd två gånger den här dagen. En gång i morse på bussen också, när "stuck in a moment" flödade ur mina hörlurar och in i mina trumhinnor. Det fick mig att tänka på min vän Petra Ek. Hon och jag har ju som alltid lite för mycket tankar i huvudena, och denna låt måste jag nog säga kan passa rätt bra in på oss och den här våren. Plus att vi lyssnade på den på ca. alla bussresor genom Zagreb.

Jag är lite rädd faktiskt, därför att det på något vis känns som att jag lätt kommer drunkna ute i den stora världen. Även om jag kanske borde inse att jag för tillfället bor i Mariefred, som inte ens klassas som en stad och har ett trafikljus, men i alla fall. Det är ändå läskigt, för jag behöver något att gå till varje dag, något som jag är tvungen att göra, behöver ha människor jag tycker om på en självklar plats bredvid mig.

När jag kommer lämna allt det här så kommer jag flyga bort lika lätt som vinden och flyta iväg lika långt som havet når.  Dvs, jag kommer bli helt obetydlig i denna stora värld.

Oooookej nu måste jag sluta överdriva, det låter som att jag praktiskt taget kommer bli inskjutsad på psykhem dagen efter studenten.

Så får vi hoppas inte är fallet, utan ni kanske i framtiden istället kommer att se mitt namn bland alla andra kända. Vem vet, jag kanske blir nya Caroline af Ugglas eller Lisa Ekdahl, tycker att de två är en relativt bra beskriving på mig som vuxen.

NEEEEEJEEEEEEE!
Nu får jag ge mig.
snälla snälla snälla...
Idaaaaa..
Nu slutar jag skriva. Hur mycket betydligt har det stått i det här inlägget?
Svar inget.

Haha hittade nyss ett gammalt spanskalexikon i mitt skåp. Även böckerna Naturkunskap A och B. Gav mig lite flashbacks av ettan och tvåan.

Jag är nervös på något vis, kanske för att alla har börjat på sina projektrapporter förutom jag och KP. Märks det eller?
Eller så är det så att jag har framtidsångest. Om ni har tips och idéer på en eventuell framtida karriär för mig så lämna gärna en kommentar eller tio.

MEN GUD!
HEJDÅ. Observera den direkta punkten efter hejdå.
.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela