IDA

It's my soul honey that's up at eighty

someday you will find me, caught beneath the landslide

Publicerad 2009-04-26 21:00:58 i Ida,

Min garderob skulle kunna liknas med ett krig.
Det ligger färger åt höger och vänster, vissa partier är bäcksvarta och vissa blommiga och rutiga och färgglada så att man nästan får ont i huvudet.

Jag använder bara hälften av allt som finns där, men ändå så har jag väldigt svårt för att göra mig av med minsta lilla grej där inne. Det är så mycket mer än bara kläder.

Jag är en sådan som köper något som jag faller handlöst för vid första ögonkastet. Tankar som "det här behöver jag verkligen" eller "det här är lätt att kombinera" rör sig inte alls i min hjärna när jag handlar. Blir jag kär så blir jag, och det går inte att släppa tanken på något förrän jag har det inne i min garderob. Att det sedan kanske bara används tre gånger därför att det inte är så lätt att kombinera med andra saker, eller att jag tröttnar på det väldigt snabbt är en annan historia.

I och med att jag älskar alla dessa kläder jag köper, så används de också alltid vid speciella tillfällen. Alla har på något vis sin historia, och det är därför det också är sorgligt att slänga bort dem.

Det är likadant med parfym, vänner, olika låtar och vissa platser. Alla har sin historia och det är oändligt svårt för mig att byta ut dem eller tappa bort dem.

I, med eller på dessa ting har jag någon gång varit kär, skrattat tills jag inte fått luft, tittat ut i himlen om natten, kysst någon speciell, gråtit hopplöst och så vidare och så vidare.

Det är svårt att bara lägga dessa saker i en påse och förvara på vinden, eller byta ut mot något nyare och fräschare. Jag tycker inte om det, även ifall det kanske skulle vara bra.. Ibland, jag vet inte?

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2009-04-26 23:20:50

fan det här ska jag låta emma läsa! så kanske hon slutar att städa undan alla mina kläder när hon rensar vår garderob.. hon säger bara det här kan du inte ha och så slänger hon det. men nu så kanske hon förstår om hon läser det här! precis så här är det

Postat av: farmor

Publicerad 2009-04-27 22:29:58

Jag som trodde att det bara var gamla tanter som inte kunde skiljas från prylarna! Nu känner jag mej mycket lugnare...

Hela min garderob (o byrålådorna oxå) är överfulla med ´saker jag varken behöver eller använder. Men: det är något visst med varje pryl som gör att det inte går att kasta dem. Kanske inte så mycket med kläder som med andra saker. Som man fått - t ex av barn/barnbarn.

Behövs en flytt för att kunna göra sig av med dem..

Farmor

Postat av: farmor

Publicerad 2009-04-27 22:30:43

Postat av: farmor

Publicerad 2009-04-27 22:32:04

O jag som trodde att det bara var gamla tanter som har svårt att skiljas från kläder och andra prylar! Nu känner jag mej mycket lugnare...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela