IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Morgonstund har guld i mun

Publicerad 2009-04-20 22:38:33 i Ida,

05.00: Min dagliga, eller ska vi säga morgonliga snooze signal ringer. MMMmmM kan sova två timmar till!
07.00: Alarmet går igen. Ska jag upp och springa? Ska jag vara så duktig som jag aldrig varit förut? Näehehe!
07.01: Somnar in i en ljuvlig sömn...
08.00: Går upp och spanar efter vad Elin tar på sig för jacka. Nepp, inte min, bra! In i duschen
08.15: Gör en väldigt nyttig frukost. Läser DN kultur. Kommer på att det är söndagens. Tråkigt
08.19: Heeeeheeeeeee bråttom som vanligt.. Klär på mig. Blir glad över att jag hittar kläder så snabbt. Fönar håret
08.23: Neeee. Fula kläder. Byter
08.25-08.40: Ingen aning vad jag håller på med. Antagligen lyssnar jag på radion, drömmer mig bort och kommer efter ett tag på att jag måste skynda mig
08.40: 08.55: Fixar allt som behövs. KLAR! Börjar sätta på mig skorna och är nöjd över att jag för en gångs skull inte ligger efter i tidsmarginalerna
08.56: Byter skor, fult med svarta
08.57: Vartfan är mina nycklar? Vaaaart är mina nycklaaaar? Känner en viss stress över bussen som går 08.58 och faktumet att jag befinner mig hemma, inte på busshållsplatsen
08.58: Hittar mina nycklar, plus min extra skåpnyckel. Bra!
08.59: Ehehe vart är mitt busskoooooort?
08.59: Hittar det!
08.00: Springer i raskt tempo till bussen. Stenarna gör ont under mina skor. Det är hål under dem:( Hoppas på att bussen är sen
08.02: Jihoooo! Den är sen!

Och så tar man sig, utan att gå upp alldeles för tidigt på morgonen, till skolan.
Läs och lär!

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2009-04-21 20:24:06

Morronstund har guld i mund ..... detta en gång så förhatliga ordspråk har numera blivit mitt signum.

Kan bara inte ligga o dra mej på morronen. Time´s too short.

Och ALDRIG är då min buss för sen...

Puss Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela