IDA

It's my soul honey that's up at eighty

love?

Publicerad 2009-04-27 19:48:34 i Ida,

Grejen är att jag kan inte tänka mig att det finns någon bättre storasyster än jag.
Jag bråkar aldrig, är alltid snäll, lånar ut kläder, böcker, musik, pengar och allt sådant. Jag hjälper alltid Malte med hans spanskaläxor, och Elin med hennes bilduppgifter. Jag köper alltid de gemensamma presenterna till mamma och pappa, och föreslår att vi ska kratta på tomten.
Det är alltid jag som frågar hur dagen har varit och jag är alltid intresserad av hur det går med tjejer/killar osv.
Jag underhåller dem genom att sjunga sånger, skicka gulliga och roliga sms och dansa för dem.

Tyvärr så har jag fått två syskon som inte ger mig något gensvar. När jag för en gångs skull vill ha hjälp med en samhällsuppsats i detta ögonblick så är det ingen som kommer till undsättning. Jag har bett tills min värdighet nästan spruckit, erbjudit 50 kr plus att Elin ska få uppsatsen sen, och varit extra snäll. Men vad får man? Ingen hjälp överhuvudtaget..

Det är heller aldrig någon som svarar på om den har någon kille eller tjej på g, de berättar inte ens vem som är gullig eller intressant. De svarar på mina sms med dumförklarande kommentarer och tittar konstigt på mig när jag gör mina små uppträdanden.

Hur ska det gå när vi en dag flyttar ifrån varandra?
Jag vet inte....
Jag vet bara att ni en dag kommer ångra er, och sakna den bästa storasystern som alltid lyste upp er vardag....


Jag har ett litet "syskontalk.."

Jag hittar på roliga pyramidlekar..


Och till och med här lyser jag jag likt solen upp era ansikten!

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2009-04-27 22:23:59

Storasyster - e inte alltid kul att vara! Fråga en som vet... Föräldrar (o andra) förväntar sig att man ska vara överseende, förstående, hjälpsam, snäll, hjälpa till,passa småsyskonen, osv.

O fast man gjort allt detta så blir det ändå

"the winner takes it all". O inte va de jag precis...

Kommunicera får man också försöka göra så gott det går. Ibland utan att få svar. That´s life. Gäller även icke familjemedlemmar. Till slut kan man faktiskt tröttna på trögpratade typer.

Men - ge inte upp! 50 kr plus en färdigskriven uppsats - vilket klipp! Elin kommer nog krypande till korset ska du se...

Puss Farmor

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-04-28 19:05:54

haha.. ja, vad ska jag säga? jag tror det inte.

Postat av: Ida

Publicerad 2009-04-28 21:06:29

LINNEA JAG LOVAR!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-28 22:00:47

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-04-29 17:15:40

jag ser ingen mormorkommentar?

Postat av: din k

Publicerad 2009-05-06 19:19:49

HAHAHAHA, jag jag jag jag, jag är den bästa systern, jag jag jag.. hahahha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela