IDA

It's my soul honey that's up at eighty

it's not me it's you

Publicerad 2009-04-08 23:48:54 i Ida,

Mitt pekfinger var nyss på tangenten som visar M. Jag vet inte alls vad jag ska skriva, och skriver det här som inte handlar om någonting alls.

Lars Winnerbäck sjunger på min radio och fullmånen lyser inte alls in lika starkt i mitt fönster som den gjorde i förrgår.

Sover man sämre när det är fullmåne? Jag tror att jag gör det i alla fall. Fast det är lite konstigt men häftigt samtidigt.

Idag har jag sprungit ute i regnet. Det var skönt faktiskt. Regnet bidrog till att man inte tänkte så mycket på eventuella andningssvårigheter, och man blev inte särskilt varm heller.

Här hemma så försöker jag få de andra i min familj att segla jorden runt med mig. Det går inte så värst måste jag medge, men däremot jag nog satt igång lite tankar om en resa tillsammans i vinter.
Jag har gett som förslag att vi ska sälja vår häst och segelbåt för att spara ihop pengar, men det verkade inte aktuellt så att jag antar att jag får komma på något nytt.

Det finns saker som är så ömtåliga att om man skulle smeka någon längs kinden, eller om man skulle fråga en fråga för mycket, ge ett ögonkast längre än vanligt, säga något som man inte kunde avgöra var dåligt eller bra eller avslöja för mycket för ovetande öron.... Då skulle de sakerna gå rent åt helvete.

Det är faktiskt synd.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela