IDA

It's my soul honey that's up at eighty

American boy

Publicerad 2009-04-24 19:30:00 i Ida,

Hejsan.
Fredag med sol!

Sol brukar innebära lycka, dock har denna dag inte vart så värst lycklig.....
Denna projektrapport har praktiskt taget dödat både mig, Petra och resten av Smid. Idag var det the day med stort D. Alltså inlämning.

Jag och Petra satt och kämpade med innehållsförteckningar, bilagor, yogaövningar och sidnummer enda till klockan halv tre. Då fick det vara nog, och efter många tårar och hopplösa känslor så tryckte vi på print och förträngde hela historien. Inlämning till Karin och sen var avhandlingar, analyser, motivationstest och rubrik ettor och tvåor slutdiskuterade.

Tänk att ett problem kan vara så snabbt ur världen bara med hjälp av en print knapp. Fantastiskt.

Jag och Petra torkade våra tårar i sällskap med My och begav oss till Smak där de resterande tjejerna befann sig. Fia beskrev den nya Magnum glassen för mig, både hur man öppnade förpackningen och de goda vita chokladbitarna längst ner på glassen. Jag var inte sen med att inhandla den och sedan blev det relaxing på hög nivå.

Efter att ha diskuterat de timmar vi sovit på dessa sju dagar så kom fram till att ingen vecka kommer att bli hemskare än den här, och det kändes på något vis bra. Som Joel sa, har man inte suttit uppe hela natten och jobbat projekt så har man drömt om det....

Däremot, för att inte bara visa min negativa sida, så var gårdagen väldigt rolig! Den började med Röda-Vita-Rosen lek i skogen där leken slutade 0-0 efter mycket kämpande, smygande, jagande och ustuderade taktiker. Sedan bar det av till Sthlm för Hammarby-Göteborg tillsammans med Gunnar i minibussen, hahahaa!! Många roliga anekdoter från den resan.......

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan träffa Pao & Linnéa och förhoppningsvis Karin.

Trevlig helg!

Jajamen, ett litet bildspel som behandlar platser som Råsunda, Hammarby-Göteborg, Gunnar, Petra som visar Råsunda från sin bästa sida, Fia i ett rör och slutligen, det längsta arbetet jag skrivit i mitt liv, projektrapporteeeeen! Wohooo klart.

Hejdå

Kommentarer

Postat av: petra ek

Publicerad 2009-04-24 20:37:57

nu kan det bara bli bättre skidis!

Postat av: farmor

Publicerad 2009-04-25 21:05:26

Usch va det låter jobbigt gumman! Men jag är övertygad om att din rapport är helt lysande!!

Idag har vi = Lena+barnbarnen+jag varit på Ljusterö o deltagit ( nåja...) i den allmänna vårröjningen som påbjudes varje år. När vi röjt lite utanför egen tomt var det dax att ta itu med alla löv o kvistar - aldrig har det varit så mycket! Känns som ett helt dagsverke i hela kroppen. O i morron ska jag leda vandring 18 km. Så fast jag eg. vill se Ibsens Hedda Gablerpå TV2 - har fått SÅÅ bra recensioner - så måste jag nog sussa kudden nu...

Puss Farmor

Postat av: farmor

Publicerad 2009-04-25 21:06:12

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela