IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Top Model

Publicerad 2008-09-23 22:19:20 i Ida,

Godkväll.
Idag så har jag haft en lektion i skolan, sedan tagit det lugnt och sen tränat. Nu sitter jag här efter att ha kollat på Top Model.
Jag hatar program där man helst av allt vill slå sönder dem inuti tvn, men fortfarande inte kan slita sig från skärmen.
Top Model är ett utmärkt exempel på ett sådant program.
För det första så vill jag döda tjejerna som oftast är +20 år, men fortfarande skriker som sjuåringar när de får ett "Tyraaaaaaaaaaaaaaaa Maaail!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Inte nog med att de får ett Tyra Mail, textat på deras tv, nej, då ska de också läsa upp det i kör, ord för ord med stor entusiasm. Tillåt mig spy.
För det andra så är 90% av de tjejerna som deltar antingen uppväxta i "the ghetto", eller från en svår och hård barndom. Jag menar, varför kan de inte bara välja vanliga tjejer med en trygg och lycklig uppväxt så man slipper se på när modellerna hjälplöst grinar inför juryn och riktigt tigger efter medlidande? Programmet är för oseriöst och utseendefixerat för att man ska börja blanda in könsstympning osv. 
I det här programmet är det även en "mullig modell" med. Haha, om hon är mullig så är jag fet. Okej om man vill kalla henne för större än de andra, som för övrigt har strl 32 i kläder, men hon är fanimej inte mullig. Det är bara töntigt.
Sedan så ska tjejerna tydligen också bli "Americas next top model".... Ha-ha-ha, har i stort sett inte sett en enda tjej ur Top Model på någon stor visning eller i en reklamkampanj. Då kommer man lite in på frågan gick det bra för dig efter programmet eller?

Allt handlar egentligen mest om Tyra Banks. Hon vill inte glömmas bort, utan ordnar därför ett program där hon dyrkas och där man visar tusen olika underbara bilder på henne. Jag kommer faktiskt inte förvånas ett dugg när det är dags för "Top Model 43".

Nog om Top Model.
Mamma ropar efter Elin när Malte ska ha hjälp med matte. Synd bara att jag är två år äldre men fortfarande inte tillkallas när det gäller sånt. Inget att gråta över, jag hjälper till när de viktiga tankarna ska fram istället.

Längtar efter helgen!




Petra & jag chillar i skogen

Ajöss

Kommentarer

Postat av: lijna

Publicerad 2008-09-23 23:10:59

hahaha den bilden var rolig på petra, söt!

jag har sett en av dom i en reklam, den går på tv just nu faktiskt, haha fast den är dålig

Postat av: petra ek

Publicerad 2008-09-24 07:56:35

hahaha! vi chillar i skogen ida!!

Postat av: petra ek

Publicerad 2008-09-24 07:57:59

hahaha! fy fan :) vi gillar att gå i skogen på mossiga stenar som liknar stora berg!!

Postat av: alexandra

Publicerad 2008-09-24 14:28:34

hahahaha ida in ACTION! :D kan inte annat än att hålla med!



ses imorrn gumman, parteeeey!

Postat av: Rasmus

Publicerad 2008-09-25 15:04:26

UPPDATERA MERA, UPPDATERA MERA!!! WAH

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-26 10:51:23

men va fan titta här. hur hade det sett ut om alla tjejer stod dödstyysta och läste koncentrerat texten som rullar? Hahaha tänk dig. fan vad kul

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela