IDA

It's my soul honey that's up at eighty

something real

Publicerad 2008-09-07 18:39:57 i Ida,

Kli kli kli kliii.....
Myggor biter mig, hårt och skoningslöst suger dom ur allt blod jag har i kroppen och tänker inte på att jag behöver lite till min hjärna för att kunna skriva svenska. Så, ska myggorna överleva eller ska min lärare Karin bli glad? Stor fråga om små saker. Men om man ska bli vegetarian, kan man döda myggor då?
Det här med att bli vegetarian är faktiskt inget jag har kommit på plötsligt för att jag vill vara en cool indie-tjej som vill bryta mot frestelserna kebab som fyllekäk och den underbara rätten black & white. Jag tycker för det första faktiskt helt uppriktigt inte om fettigt kebab-senigt-köttstycke som rullar i ett äckligt nattkök med asmycket vitlökssås och lite sallad... Och black and white rätten, vad är det egentligen? Skäms för att säga det, men det är väl typ peppar och salt och kött? Typ?
Nåja, det är inte av den anledningen heller. Har faktiskt haft tankarna sedan jag var en liten tjej i skolmatsalen och argumenterade med min bästis Jenny som hade en pappa som var jägare.
Tänk på alla små söta kycklingar som föds för att ätas. Skulle ni vilja det?! Odlas upp för att bli riktigt fet och sedan få huvudet avhugget och kuta omkring ändå, medan elaka människor skrattar åt dig utan huvud, omkring springandes. (LÄS KARIN & PAO......) Och sedan....Plockas, stekas, ätas. Mmmmm. Nej.
Nej. Jag blir mer och mer peppad, plus att jag är ett stort fan av våran blomkålsgratäng och all vegetarisk mat i vår skola.

Det enda som kan bli svårt är nog godis.
Men i och försig, när jag kom hem idag och nöjt skulle förtära lite chips framför datorn, så stoppade min syster mig.
"NEJ! Ida! Jag skulle peppa dig! Du har ju tränat hela veckan. Ska du förstöra det nu?! Ät vattenmelon!"
Mmmmmmmmmmm vattenmelon som smakar så mycket. Men jag fick dåligt samvete och åt faktiskt inga chips. Tack Elin!

Gud, nu har jag skrivt en massa strunt så det räcker, så nu till det viktiga.
Helgen har varit otroligt mysig med mina bästa gulliga vänner som tar Pictionary på blodigaste allvar och alltid får mig att  le. Thanks!!!!

Annars har den mest bestått av jobb, men det är pengar.
Money money money, must be funny....... Mihihihi.

Hejdå!

Ps. Paddlingen från nian! Får mig att påminnas om våran hajk som ska ske inom snar framtid, närmare bestämt den 1 oktober. Ska bli kul. Stövlar, två nätter i ett tält i minusgrader och två långa dagar i en kanot. Slipper iaf cykeln. Men inte Hasse & Kerstins frenetiska tempo och vilja att komma fram så snabbt som möjligt.
Nej gud, tänk om det kommer regna och blåsa iskyla. Ska ta med mig en sådan här rånarluva utifall att. För på Smid älskas man hur man än ser ut!!!!!
Fick en klump i magen nu, usch.

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2008-09-07 19:31:33

hahha hoppas det kommer en mygginvasion på karín så hon inte har syre nog till att bedöma alla svenska inlämningar så glömmer hon bort att du inte lämnat in din ida!

Postat av: Henrik

Publicerad 2008-09-07 19:41:23

http://www.jarnling.se/Slakare%20Karl%20Persson.JPG

Postat av: alexandra

Publicerad 2008-09-08 18:11:34

cykeln ida, hahahahahahahha

Postat av: Linnéa

Publicerad 2008-09-09 20:39:46

jaadu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela