IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Bones

Publicerad 2008-10-04 17:42:43 i Ida,

Hola!
Nu är jag hemkommer från min hajk.
Kom hem igår, trött, luktade skog, eld, och allt möjligt annat. Men, jag överlevde!
Kortfattat så påbörjade vi färden i onsdags, då det spöregnade. Vi paddlade från Åker till någonstans där vi skulle sova första natten. Det går inte att beskriva hur mycket regn himlen släppte ner på oss, eller hur blöta vi var och vår packning. Väl framme hade jag lust att lägga mig ner på marken och gråta, men istället skulle jag sätta upp ett jävla tält. Ajaj, det var inte roligt. När vi hade gjort det så skulle jag alltså börja laga mat på stormköket. Brrrrrr säger jag bara. Allt var hemskt. Mina händer skakade, mina vantar var dyngsura och mina stövlar läckte. Allt kändes helt enkelt inte sådär jättebra.

Men efter en lång och minst sagt kall natt i en blöt sovsäck, så vaknade vi av att solen nästan strålade lite på oss. Paddlade oss igenom hela dagen, två av våra vänner trillade i vattnet, haha det var synd om dem, och så mycket mer hände faktiskt inte. Vi kom på eftermiddagen efter sex timmars paddlande fram till vår ö där vi skulle övernatta. Kvällen var mysig med Loa som spelade gitarr, vi som sjöng med, lägereld och godis och skratt. När vi skulle sova så hade små, små larver invaderat vissas tält, så många sov ute vid elden, haha. Dock inte jaaaaag :)

Igår var jag bara så lycklig över att vi skulle komma hem så jag paddlade med stora tag och ett anande leende på läpparna. Väl framme i Eskilstuna efter bussfärd från Gnesta så kunde jag inte varit lyckligare.

Hemma i mitt lilla hus så tvättade jag håret sju gånger, men eldlukten gick fortfarande inte bort. Det var lite synd. Sen åkte jag med mina något krångliga vänner Karin&Pao till Sandra och Linnea. Treeevlig kväll!

Idag har jag tagit det aslugnt till typ kl tre, då gick jag och Louise ner på stan och träffade Linnéa, sen hälsade vi på Pao och My och nu är jag hemma.
Yesssssssss.

Det var väl det.
Sen så förlorar människor sjukt mycket respekt i mina ögon ibland, det är lite synd.

Ajöss



Sommar=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela