IDA

It's my soul honey that's up at eighty

när allt annat är falskt och fel

Publicerad 2008-06-01 21:14:59 i Ida,

Jag hörde förresten en grej på radion, igår tror jag att det var. Det var bara så jäkla rätt och bra allting han sa så jag var tvungen att skriva ner det.
Killen som pratade ställde en direkt fråga till sin kollega, en tjej.
Han frågade henne,
"vilket skulle du välja, fint eller fult?"
Hon svarade,
"Det beror väl helt på vad man menar? Jag menar ibland.."
"Nej, men helt spontant, fult eller fint, vilket skulle du välja?" Frågade killen igen.
"Fint." Svarade hon enkelt.

Och sen fortsatte han att prata.
Han sa att vi lägger alldeles för mycket tid och koncentration på allt som är fult, och inte på det som är fint. Det tar vi istället för givet.

Jag håller faktiskt med hur mycket som helst. Hur ofta står det i tex. Aftonbladet om något fint? Det enda som står där är ju saker som vi egentligen oftast inte kan göra något åt, utan bara läser och tänker att "usch vad hemsk vår värld är". Nästa dag står det om en till som blivit mördad, en till som lurat någon på pengar och något om hur mycket 14-åringar dricker idag.

Sen frågade han henne,
"vad är det finaste du vet? - Och svara inte nåt klyschigt nu, som din familj, din pojkvän.."
Då svarade hon,
"Svårt. Men jag tror att det är blandskivor. En skiva man gör till någon, sitter och väljer ut låt för låt, för att den ska passa personen man gör den till precis."
Killen fortsatte och sa att det finaste han visste, det var blindhundar.
-"För att det är så fint att se en hund, tålmodigt hjälpa någon som helt litar på den."

Så. Jag vet inte alls om ni vill svara eller kommer göra det.
Men vad är det finaste ni vet?

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-06-01 21:16:57

Allt bra? :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-06-01 21:19:45

Vilken fin blogg du har! Spana gärna in hos mig. ;) Ha det!

Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Publicerad 2008-06-01 21:21:08

Hejsan!
Hoppas du haft en bra dag idag :D
Kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-06-01 21:21:39

Det finaste jag vet, jag tror det är när en elak människa blir god. Eller snäll, liksom. När en vanligtvis dum människa gör någonting gott blir jag alldeles matt. :P

Postat av: Amelia

Publicerad 2008-06-01 21:23:19

Det finaste jag vet är att kolla på någon man är kär i, när dom sover:) Låter ju lite töntigt, men det är ju så fridfullt:)

Postat av: Henrik

Publicerad 2008-06-01 22:47:30

Fan vad rätt alltså, nu vet jag inte om det var iscensatt, men vad grymt vettig kille! Bra hur som havet!

Haha, blindhundar var ett jävligt bra svar!

Postat av: evija

Publicerad 2008-06-02 23:08:35

oh, jag fick fan en tår i ögat av de där... vetinte varför. jag är väl sentimental idag...

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-02 23:13:18

det finaste jag vet är folk som har hjärtat och sinnet att helt hänge sig åt de man älskar och att inte vara rädd för att visa sitt inre. plus att du är det finaste jag vet..
(fjortis, men oh so true)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela