IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Shakin

Publicerad 2008-12-03 21:28:53 i Ida,

Godkväll!
Denna kväll spenderar jag med att fördjupa mig i buddhismen. Och faktiskt så tycker jag att det verkar vara en rätt soft religion. Det handlar liksom om att man måste inse att allt är lidande. Och att allt kommer vara det, så länge man inte inser att det är den oändliga livstörsten som gör att allt blir lidande. När vi en dag öppnar ögonen, våra sinnen, tankar, vårt jag osv, och slutar ställa krav på livet och hela tiden söka efter saker som gör oss lite lyckligare, det är då vi kommer att kunna uppnå nirvana. Och där sprack det faktiskt lite, för att det är nog inte riktigt vad jag vill. Poff gå upp i rök och liksom aldrig mer finnas. Då återföds jag nästan hellre. Fast näe, inte om man hela tiden ska sträva efter upphävandet av lidandet.

Jaja, hur som helst så sa My nyss att det skulle vara typiskt mig att konvertera till buddhismen.
SÅ! En dag kanske jag kommer klädd i munkdräkt och har rakat av mig håret. Bli inte förvånade, och framförallt, ge mig gåvor så att ni mår bättre. Så att ni kommer ur ert lidande.


Förövrigt så går jag numera på dagis. På Smid så har alla på senaste tiden haft vääääldigt hög frånvaro, så att om man inte har varit borta en vecka i streck tillexempel, utan bara någon dag här och var, då måste man hör och häpna ta med sig ett läkarintyg. Haha?
Dessutom så är våra lärare så smarta, och säger att dom vill ha ett läkarintyg därför att "om man är sjuk på dagar här och där, så kan man ju faktiskt ha en långvarig infektion i kroppen....." Och det är ju inte bra! Inte inte inte bra! Egentligen så säger dom ju bara så för att alla ska skolka mindre.
Dessutom är det inte ens någon som skolkar så mycket.
"Alla har närmare 20 % frånvaro!!!!"
........Ja, under en 12 veckos period ja. Det är inte mycket alls. Så länge man inte har IG i en massa ämnen så förstår jag inte riktigt vad det är att tjafsa om. Menmen...

Näepp, ska väl ta och återgå till Siddharta Gautamaaa.

Ajöss


Det ska bli kul att se hur det blir när saker som för dig är mer intressanta börjar hända. Om du kommer att komma tillbaka då. När det passar.

Kommentarer

Postat av: L1

Publicerad 2008-12-04 21:25:08

Vadfan var den lilla slutklämmen för någonting?

Postat av: Rasmus

Publicerad 2008-12-05 09:12:36

Vadå "RASMUS<3PINK"?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela