IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Christmas timeee

Publicerad 2008-12-21 16:47:37 i Ida,

Hejs!
Juuuuuuletid, stillar ro och frid, å på himlen stjärnan vi seeer...

Har ni tänkt på hur många jullåtar det finns som man inte alls kan texten på men som man sjunger ändå. Fast den där kanske går så, vad vet jag.

Jaja. Helgen har flutit på i trötthetens tecken, en trötthet över många saker.

Men idag är det söndag och nya tag, för imorgon så är det ingen skola. Nepp! Bara george-mys med Evija om jag får hoppas.

Annars så.........................
Är jag mållös.
Och dum i huvudet, tydligen. Men det är jag inte alls ensam om. Hela världen är full av många människor som alla är och gör precis som jag. - Fel, rätt, dumma saker, saker som är dumt i andras ögon men inte i deras, rätta saker, roliga grejer och framförallt prioriterar på sitt egna vis och efter vad dom mår bäst av.

Ni kanske inte förstod, men jag menar, man ska alltid se till att man själv i första hand mår bra. Efter det kan man börja att göra saker som behagar andra. Men det handlar om att ge och ta,  och att inte att bara en drar pulkan medan den andra klagar på att det går för sakta.

Ha-ha. Ett litet roligt oförståeligt exempel såhär i juletid.. En juletid med tre plus... Och sol.... Och ingen snö... Och en enorm längtan...

Efter mera sol och värme. MMmmMMmmMMmmmm.

Ovah and out
Idah

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2008-12-21 19:22:04

Ida! Jag bara ääälskar din blogg! Såå himla braaa! Fortsätt skriva, fundera, resonera, reflektera o kommentera!

Postat av: evijis

Publicerad 2008-12-25 00:43:37

Håller med :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela