IDA

It's my soul honey that's up at eighty

It hurts to see you dance so well

Publicerad 2008-04-22 13:19:41 i Ida,

I lördags var jag på konsert.
Det är något speciellt med musikmänniskor tror jag. Jag vet inte riktigt vad, men det är något som får mig att gråta och le åt dem på samma gång.
Håkan Hellström skulle sjunga Brännö serenad, men innan det berättade han att det här skulle han inte ha kunnat sjungit för sju år sen, för då visste han inte, hur allt han sjunger om var.

"Vad vet du om månljuset
Förrän du blivit sönderslagen under det
Och vad vet du om gryningen
Förrän du mött varje morgon
Med sömnlösa ögon

Vad vet du om solen
Förrän nån släckt alla ljusen
Och vad vet du om att inte vilja vakna längre
Ni kommer få se er ungdom ruttna framför er

Och vad vet du om kärleken
Förrän du förgäves hatat den
Och vad vet du om när hjärtat kan bränna
För kärlek som aldrig kan dö men inte heller leva"

Värt att läsa igenom.
När första tonerna kom ur högtalarna så reste sig håret på armarna, och när han sen började sjunga så kunde jag inte hålla mig. Det var så jäkla fint. Och jag log, och rös och grät och sjöng med. Man skulle kunna sammanfatta sitt liv endast med citat från all musik som finns. Shit ja. Det skulle bli fint.

Igår så lagade jag och Linnéa sallad och pratade om Tylösands-somrar. Det var mysigt.
Sen så kom Karin till mig vid tio och hon låg i min säng och åt bulle och höll mig i handen och pratade om att hon ville åka bort. Det blir så långtråkigt ibland, allting. Jag håller med. Men det är svårt att ändra på, också. Sen pratade vi om varför man ser upp till vissa människor, fast man inte borde se upp till dem.

Och jag vill ha sommar, det här vädret frestar en, men man vågar inte hoppas på att det ska vara såhär tills 5e juni, det kan ju när som helst börja regna.

På torsdag så åker vi till Göteborg på gymnasie-sm, det ska bli skönt. Peppa och vinna alla matcher, sen bara mys med alla bästa och äta pizza och jaoooo :) Sen är det hajk snart också, haha. Ska bli kul.

Håkan Hellström berättade också om när han räknade matte och hans kompis skrev av honom hela tiden. En dag skrev han av facit så att kompisen skulle sluta titta honom över axeln jämt. Då skvallrade vännen till läraren och Håkan gick ut och kom inte tillbaka. Sen sa han att han tänkte att "vad ska jag ha för nytta av det här i framtiden?"
Och det är faktiskt sant.

Jag behöver inte skriva ett cv på spanska.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela