IDA

It's my soul honey that's up at eighty

c'mon let's pretend

Publicerad 2007-06-09 18:32:31 i Ida,

Hejpåer!
Idag var det Ångans dag. Påminde Madelene mig om när jag vaknade imorse, själv hade jag ingen aning, hehe. Det var iallfall väldigt mycket folk och väldigt varmt så efter ett tag la vi oss på Karins brygga iallafall. Bad och sol och vatten. Mhm mhm not bad at all!

Det är sjukt egentligen. Jag kommer ihåg den här tiden så himla bra från förra året. Alla förväntingar, nya saker, nya människor och allt annat. Jag tror att det var då allt förändrades. Precis då, förra sommaren. Om det har blivit till det bra eller sämre har jag ingen aning om. Kan tänka mig att det är både och.
Det var en trygghet att ha allt det man hade innan. Alla dem man hade innan. Allt vi gjorde, allt som alltid var som vanligt.. Men fortfarande skulle jag inte haft så sjukt kul som jag faktiskt har haft, om inte den där sommaren hade ägt rum.

Och nu är det nu igen, fast ett år senare. Haha hur hade jag kunnat gissa det i höstas, att det skulle gå så snabbt? Det var ju nyss det var kallt, nyss mina converse var genomblöta av snö, det var ju nyss man bara ville ligga inne och sova. Nyss vi hade alla tusen chillkvällar och nyss det var januari och 20 minus.

Och jag vet inte. Men på något sätt så är det inte med samma pirr i kroppen som bara vill sprängas sönder till ett enda fyrverki som jag vaknar med varje morgon nu. Men det är ganska skönt, på ett sätt. Det som händer händer. Allt ska bli skitkul. Sommar är bra. Man tänker oftast inte så mycket. Man blir glad av ljuset. Det är vetenskapligt bevisat. Alla är bruna, glada, somriga och så härliga och gulliga man kan vara.
Jag ska försöka vara det med. Eller jag ska försöka att alltid vara Ida. Det är det viktigaste. Fastän det är rätt svårt ibland..

To make a mountain of your life is just a choice
But I never learned enough to listen to the voice that told me
Always love
Hate will get you every time
Always love
Don't wait 'til the finish line



NÄR MAN ÄR UUUUNG VILL MAN BLI HÖÖÖG

ja jag kan uppfattas som en aning schizofren kanske (;

på vissa ställen vill man bara stanna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela