IDA

It's my soul honey that's up at eighty

jag ska fånga en ängel

Publicerad 2007-07-03 14:09:46 i Ida,

Hello!
Har precis kommit hem från en promenad med Mickan. Vi har börjat vårt motionerande liv (;
Ska väl ner till Madelene om ett tag där jag även sov inatt.

Haha igår fick jag och Karin den briljanta idén att åka ut och fiska med min motorbåt. Det hela började bra, vi hittade mördarmaskar i Karins rabatt och gjorde lite matsäck. Sen begav vi oss mot båten och fick igång den efter mycket krångel.

Sen åkte vi ut bortåt Edsala och lade oss där i en vik för att fiska. Karin satt och drog i sitt mobbade metspö utan flöte, och jag satt och tittade på mitt eget. Det var hur mysigt som helst, sol, mackor, vatten och allt sånt.
Efter ett tag så tröttnade vi, för vi fick ingen fisk. Så vi tänkte åka till andra sidan. Vi satte igång med att försöka få igång motorn. Vi drog och drog och drog men den var helt död typ. Min pappa hade iofs förvarnat oss men iallafall.. Men sen gick den iallfall igång, grejen var bara att vi hade båten åt lite fel håll så vi åkte rakt in i vassen med alla äckliga djur, och Karin satt och skrek "Backa Ida backa!! Lägg i backen!!!" Eeeeh finns det en back?! Haha så då satt vi där i vassen igen, när båten hade stannat.

Vi började ro ut ur den, och sen fick vi äntligen igång motorn. Så körde vi till andra sidan, och försökte fiska. Det blåste hur mkt som helst, så bestämde oss för att åka vidare. Då fick vi inte igång motorn den här gången heller. Så vi drev hur långt som helst, förbi ett hus på en ö där Karins nakna grannar låg och solade typ. Vi försökte att inte glo alltför mycket, men det var rätt oundvikligt. Tillslut la dom märke till oss och frågade om vi behövde hjälp.
"nädå det går bra" svarade vi.

Vi drev och drev och drev ändå bort mitt emot gripsholm fast jävligt långt ut på sjön. Där satt vi, fick inte igång motorn, Karin höll på att kissa på sig.

Så vi kontaktade Robin och han sa att han och Eddie kunde komma och hämta oss om ett tag när dom hade sjösatt Eddies båt. Så vi väntade och väntade, och drev närmare och närmare Gripsholm. TIllslut ringde Robin och sa att dom hade "kört in i en stor jävla fet slang", haha och att det ända vi kunde göra var att ro, för det skulle dom göra.

Joo vi hade ju kunnat ro, ifall det inte hade blåst storm, och ifall inte Karin hade tappat i ena ro klykan i vattnet. Synd. Vi provade ett tag, men det gick inte.
Så vi drev in till Röda Korsets brygga och där gick vi iland. Sen fick pappa komma ner och starta motorn, och vi åkte bort och la oss där vi skulle ligga egentligen. Det var hur skönt som helst att komma iland. Bara det att när Karin skulle lyfta upp vår fika korg så tappade hon i min mobil i vattnet. "NEEEJ SHIT MOBILEN!!!! JAG HOPPAR I!!!!"
Haha det gjorde hon också. Haha fast den funkar inte. Och där stod hon med kläder på i vattnet.

Vilken dag. Åkte ut vid tre och var hemma vid åtta. Vi ska aldrig fiska igen, speciellt inte i min båt. Och sen så är det så himla typiskt oss. Det hade inte hänt någon annan, men självklart ska det hända oss.




hejdå!

Kommentarer

Postat av: Siri live from Möja, Skärgården

Publicerad 2007-07-03 15:11:42

hahahahhahahahahhahahahah, skulle vilja sätt er;)..hahahahah fan va roligt!!!

Postat av: Jens-Ahmed Jönsson

Publicerad 2007-07-03 19:25:17

hahahahahahaha satan! Sjön ber inte efter nybörjare lilla vännen. iaf jäbligt kul :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela