IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Hemma

Publicerad 2007-07-01 21:44:02 i Ida,

Hemma igen efter Peace and Love. Shit vad kul det har varit! Orkar inte berätta allting som hänt, men allt har varit  sjukt bra.
Mando Diao, Shout Out Louds, Marit Bergman, The Ark, Lars Winnerbäck, The Sounds och många många fler var så himla bra. 
 
Till att börja med The Sounds, fan vad jag och Elin stod och hoppade. Vi blev nästan seriöst kära i Maja för att hon var så jävla snygg och cool och bra! Helt sjukt =) Alla låtar var jävligt bra där.

Marit Bergman var det också jävligt mycket drag på, kan hända att det var för att båda hon och The Sounds spelade på samma scen, den stora. Iallafall så var låtarna Can I keep him, tomorrow is today, Mama I remember you now, green light och i will always be your soldier jävligt bra.

Shout Out Louds var så bra så att jag grinade på vissa låtar, usch. Hur fint som helst. Behövde dock tyvärr gå tidigare eftersom att vi skulle hinna se Melody Club. Men please please please, impossible, time left for love och tonight I have to leave it var bland de bästa.

Mando Diao, aooow. Iofs hade jag redan jävligt höga förväntningar, och dom levde verkligen upp till dem. HUR mycket folk som helst som trängde sig och hoppade hit och dit. Dom började med lustful life, som är typ den bästa låten på nyaste skivan. Helt sjukt bra. Sen var the band, mr moon, god knows, TV & me, good morning herr horst, Killer Kaczynski och de två avslutande låtarna Ochrasy och You can't steel my love jävligt bra. Och självklart Sheepdog. Äsch alla var bra :D Men Ochrasy var så fin så att jag även där grät lite =)

Lars Winnerbäck blev typ nån överrasknings artist, och han var hur mysig som helst. Han körde akustiskt typ hela tiden.. Du hade tid, elden, hjärter dams sista sång, stackars, och nån ny låt var jättejättebra. Värsta stämningen var det på hans konsert.

Sen var det The Ark sist igår kväll kl halv ett. STÖRT mycket folk, stora scenen, ascool scen dessutom. Hur bra som helst, och jag förstår verkligen alla som tycker Ola Salo är så jävla snygg och allt det där, för det var han verkligen. Sexig tillomed.  Calleth You, Cometh I, absolutely no decorum, IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE, och väldigt många andra var jävligt bra.

Det var mkt fler artister vi såg, men det var nog dem jag gillade bäst.

Sen hände det självklart mkt mer saker...
: "idaaaa, idaaa, idaaaaa", "Lasse lasse lasse på scenen, lasse lasse lasse på scenen...", "våra kompisar är suuura för att vi stod i köööööö", "vi går till tältet och pratar om.."
Äsch jag orkar inte skriva allting. Men det var väldigt kul iallfall. JÄTTEKUL!!
Dock lite jobbigt tågresa hem idag med typ tre brudar från göteborg som sjöng hela vägen till örebro, med olika stämmor och asmörka röster. Hur fullt som helst på tåget. Vi ville bara sova...

SKönt o komma hem idag och duscha, helt sjukt att vi inte gjorde det på fyra dagar!! Tillomed frasse gjorde det två ggr. Haha starkt av oss måste jag säga. Även om mitt hår var strävt och smutsigt som ja fan vet inte vad.

Nog här, HEJDÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela