IDA

It's my soul honey that's up at eighty

you can take the world cause that's your way

Publicerad 2007-02-16 10:32:38 i Ida,

Drömmar och visioner?
Jovisst, det är klart att jag har..

Jag skulle vilja leva, Leva utan att titta på klockan, utan att bestämma vad jag ska göra imorgon. Jag skulle vilja träffa alla som betyder jävligt mycket för mig varje dag. Jag skulle vilja ut och resa, segla jorden runt, ligga på en båt med vinden fläktandes, solen speglad i huden och vattnet glittrande runt omkring, och samtidigt ha underbart bra musik i öronen. Stödja hakan i händerna och titta ut över allt vackert och bara känna att det inte fanns några krav nånstans. Ha alla jag tycker om runt omkring mig. Bara sitta och tänka på vad som helst, drömma sig bort.. Sen, när allt det blivit tråkigt skulle jag vilja åka runt, titta på klockan hela tiden och undra hur jag ska hinna med allt roligt.. Se, leva, upptäcka. 

Jag vet, det krockar mot de drömmarna jag tydligen ska ha. Mot de mål och visioner och alla saker jag borde göra, borde bli. För den dröm som många andra har kanske är närmare för mig än för dem. Det är jävligt synd att de inte kan uppfylla den, och jag kanske kan men inte vet om jag vill..? Fast utan att vilja så kan jag inte. Jag menar inte på något sätt att andra inte kan lyckas och att jag är jävligt bra och kan det.. Men enligt mitt samtal nyss så..
Och jag vet inte om jag vill. Jag vet ingenting, behöver jag veta det? Nej det behöver jag fan inte. Jag tycker om att leva i nuet, fast ändå långt långt bort vissa stunder.. Så är det, så kommer det att vara..
                                                     
          124796-3

/i


ps. pandora.com, soft radiogrej! o softare är att det är lov om några timmar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela