IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Alona beach

Publicerad 2007-12-26 09:40:55 i Ida,

Hejhejhej!
Nu sitter jag har igen, klockan ar fyra pa eftermiddagen. Vi kom hit till det har stallet i sondags. Vi flog fran forra stallet till Cebu som ar staden har liksom. Det var lite laskigt i planet, eftersom att dom ar skitsma och skakar i varje luftgrop som finns. Dessutom kandes det som att vi hade ett privatplan, da vi var typ familjen och fem till pers.
Nar vi kom hit var det iallafall lite av en besvikelse. Efter att ha last mkt om det har stallet sa levde det val inte riktigt upp till forvantningarna. Dessutom var vi trotta efter en lang batresa och en annu langre biljettko innan, helt sjukt hur lang tid det tog. Nar vi kom hit i sondags sa hittade vi ett litet stalle att bo pa, det ar iallfall fint. Sen markte vi att vi hade en transvestit till servitor ocksa, sa vi vet inte om vi ska kalla honom sir eller nagot annat. Det ar da inget negativt, tankte bara namna det hehe.

Haha, pa kvallarna sa gar det runt barn och sjunger for alla gaster som ater pa alla resturanger. De forsoker saklart tjana pengar. Sa i sondags sa borjade de sjunga for oss vid vart bord, och vi tyckte saklart att pappa skulle ge dom lite pengar. Nar de direkt slutade sjunga sin julsang och fick nagra pesos, sa gled dom ivag till nasta. Da kom vi pa att dom nog inte hade sa daligt med pengar trotsallt. Sen kom dom tillbaka flera ganger, och da borjade dom sjunga "we wish you a merry christmas, we..." nar dom borjade sjunga pa "we" sa pappa bestamt "NO!". Haha det later inte sa kul, men hanns tonfall och valdigt seriosa ansiktsuttryck var kul da.

Jahapp. i mandags sa var det ingen sol, men vi akte till en o och snorklade. pa hemvagen sa kom det delfiner, dom hoppade och gjorde snurrar o grejer i luften, sjukt sota!!!

I tisdags var det sol och moln, och da borjade vi tycka om stallet lite mer. Allt blir mycket finare i solen. Vi lag bara pa stranden hela dagen och det resulterade i att de flesta forutom jag och Malte, som darmed maste erkanna oss som valdigt duktiga och erfarna turister, brande sig sa dom sag ut som kraftor. Man tror inte att solen tar sa mkt nar det ar moln, men det gor den allt.

Idag har vi vart och kollat pa "Chocolate hills", hoga kullar i Cebu. Sen kollade vi pa smadjur som heter Tarsier djur. Tror jag att det var.Och lite andra grejer. Imorgon ska vi ga upp sjukt tidigt och aka bat och sen bil till en o som heter Malapascua.

Saknar er dar hemma, kanns som om jag missar en massa grejer!! Hoppas att det inte ar for mkt =) Nar jag kommer hem sa hoppas jag pa mariefreds promenader, party och smagodis, for det finns inte har!!!

Hejda salange!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2007-12-26 22:15:47

waah låter underbart ida! tänkte bara säga att jag saknar dig här hemma:)

Postat av: Madelene

Publicerad 2008-01-02 13:32:43

Men fyfan vad avundsjuk jag är! Hoppas du har det bra! Här är det kallt och det blåser!! Jag är hundvakt just nu, du borde vara här. Jag och Karin klargjorde att huset luktar minnen! Massa party och promenader när du kommer hem älskling! Saknar dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela